טיפולים צמחיים ואלטרנטיביים לתסמיני גיל המעבר

טיפול הורמונלי חליפי הוא היעיל ביותר לתסמיני גיל המעבר. עם זאת ישנן נשים שבוחרות להימנע מטיפול הורמונלי או כאלה שלא יכולות לקבל טיפול הורמונלי בשל גורמי סיכון.

  • שינוי אורחות חיים: ישנם דיווחים כי פעילות גופנית יכולה לשפר תסמיני גיל המעבר, אם כי תוצאות אלו לא נצפו במחקרים מבוקרים. בכל אופן, גם אם פעילות גופנית אינה מסייעת לשיפור תסמיני גיל המעבר היא משפרת את איכות החיים ומסייעת לרבים מן השינויים המתרחשים בגיל המעבר כגון עליה במשקל ושינוי בפרופיל השומנים בגוף.
  • איזופלבונים המופקים מסויה הם למעשה פיטואסטרוגנים, עם פעילות אסטרוגנית מסויימת וישנם עדויות כי יכולים לסייע בהפחתת גלי חום והזעות לילה.
  • תכשירים המופקים מהצמח קוהוש שחור יכולים גם הם להועיל לתסמיני גיל המעבר.
  • דיקור סיני יכול לסייע לשיפור התסמינים לעומת פלצבו, אם כי הוא עדיין יעיל פחות מטיפול הורמונלי.
  • תרופות נוגדות דיכאון מקבוצת SSRI SNRI  גם הן יעילות לשיפור תסמיני גיל המעבר.